Friday, August 21, 2009





selamat berpuasa diucapkan kepada mama dan ayah, adik beradik, encik zahari dan keluarga, saudara-mara, kaum kerabat, rakan-rakan dan yang mengenali serta seluruh umat Islam di dunia ini.. dengan ini saya memohon maaf di atas segala kesilapan yang pernah saya lakukan sama ada dengan sengaja atau tidak.. semoga kita dapat menjalani ibadah puasa ini dengan khusyuk dan diberkati Allah.. InsyaAllah..

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.


Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita
bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiink
an adalah
Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat.

p/s: mlm td aku ikut makcik aku pegi bace yasin kt sklah anak dia sempena anak dia nk amek UPSR lpas cuti ni nnt. wkt dok ctu, aku teringat plak zaman2 aku skolah dl.. ade jgk majlis mcm ni.. rase nk kembali ke zaman skolah semule.. huhuhu

No comments: