Wednesday, February 24, 2010

+ ape yg mewarnai hidup anda? +

last weekend i got all the chocs below..
except da last 2 chocs (heart shape chocs)
there were given by my love..
he was joining a trip to beryl's choc factory with his other school staff..
so ape lagik kn??
kirim-kiriman lah.. hehe...

Camior
Hazelnut Milk Chocolate


choc ni aku da mkn da. aku bwk g keje arini


Camior
Milk Pralines Chocolate


choc ni masih dlm fridge kat umah.. disebabkan 2-3 ari lpas aku kna flu, so aku postpone mkn chocs ni.. mane nk dpt nikmat kalo mkn choc tp xdpt nk merasai keenakannya.. btol x?
rugi rugi.. haha
tapi jangan risau, saya akan habiskan juga dlm mase t'dekat ni..
plg lmbt pon, aku akn habiskan semua chocs ni dlm bus odw balik pekan ari jumaat ni..


Tiramisu Milk Chocolate

tiramisu choc ni da mkn sket da wktu g dating aritu..
org yg bg choc ni sebok gak nak merasa..
so kena la bukak.. kalo x ade je yg merajuk.. haha..





sayang..
kenapa u x bg i chocs bwh ni?
heart shape okey..
i nk container dia.. huhu..
tu je tujuannye..
=)




:: lastly ofkos la saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada encik zahari affandi kerana telah membelikan saya cokelat2 di atas.. i tau u sayang i.. sebab tu u belikan i cokelat eventho u told me u tak nak beli sebab taknak kasik i gemok.. haha..
tapi percayalah sayang, COKELAT ITU TIDAK MENGGEMUKKAN..

....sekian terima kasih.....


Monday, February 22, 2010

aktiviti hujung minggu

last weekend klas ari ahad cancel. so kite pegi meronggeng.
destination : Melaka



ni donut dr EPAL BESAR.. hehe BIG APPLE..
actually ade 3 ketul.. tp seketul x sempat nk amek gmbr sbb telah selamat masuk ke dalam mulut 2 gergasi di bawah.. huhu


2 gergasi pink.. hehe


ni gmbr hiasan.. dia telah pergi ke Beryl's.. dan bertukar menjadi maskot Beryl's..
haha

sekian, terima kasih..
owner blog xde idea

Wednesday, February 17, 2010

salah erti dalam percakapan


Lelaki dan wanita dua insan yang saling memerlukan. Namun perbezaan ketara di antara makhluk berdua ini ialah lelaki bercakap hanya perkara yang ringkas tetapi wanita pula lebih meleret-leret sehinggakan ada kalanya timbul masalah dalam sesuatu hubungan. Berikut bebrapa perkara yang lelaki cakap tetapi sering disalah erikan oleh kaum wanita :-

LELAKI CAKAP :

” Saya ingin keluar dengan kawan-kawan.. ”

APA YANG WANITA FAHAM :

Kalau berjumpa kawan-kawan mesti lelaki akan memperbualkan hubungan anda yang semakin mesra dan saling menyayangi.

KENAPA MEREKA DENGAR BEGITU :

Bila keluar bersama kawan-kawan, wanita biasanya akan berbincang pasal teman lelaki masing-masing. Mereka akan bercerita akan kelebihan teman lelaki dan apa juga hal yang berkaitan dengan mereka. Pada hal lelaki sebenarnya tidak akan menyentuh langsung akan hal ini bila keluar dengan kawan-kawan mereka kerana hal ini dianggap remeh temeh kerana lelaki lebih suka bercerita tentang bola sepak, teknologi terkini dan sebagainya.

APA YANG LELAKI PATUT CAKAP :

Bila anda ingin keluar dengan kawan-kawa, beritahu terus terang dengan pasangan, siapa kawan anda, bagaimana sikap mereka dan kalu boleh beritahu dengan lebih terperinci supaya wanita fahan dan tahu yang anda sebenarnya tidak akan bercakap hal mereka sebenarnya.

LELAKI CAKAP :

” Dia hanya kawab biasa..”

APA YANG WANITA FAHAM :

Kawa niasa atau kawan luar biasa yang boleh dibawa ke ranjang.

KENAPA MEREKA DENGAR BEGITU :

Ramai wanita tidak mempercayai lelaki apatah lagi bila lelaki keluar berdua-duaan dengan wanita lain tanpa kehadiran kekasih. Ini kerana lelaki biasanya jenisyang suka mengambil kesempatan di atas kelemahan seorang wanita.

APA YANG LELAKI PATUT CAKAP :

Apabila anda hendak keluar bersama kawan-kawan perempuan yang lain tanpa kehadiran kekasih, pastikan anda memberitahu pasangan dengan jelas dan terang, dengan siapa anda keluar, namanya apa, tinggal di mana, bagaimana hubungan anda berdua dan sebagainya agar kekasih tidak terasa dirinya ditinggalkan atau diabaikan.

LELAKI CAKAP :

“Senyuman anda cukup menawan hati (atau memuji apa saja berkaitan bentuk tubuh kekasihnya)”

APA YANG WANITA FAHAM :

Tentu lelaki sudah melakukan kesalahan dan sebab itulah beria-ia memuji.

KENAPA MEREKA DENGAR BEGITU :

Lelaki terutama yang bukan jenis romantis, biasanya sangat jarang memuji teman wanitanya mahupun juga isteri. Namun apabila lelaki tiba-tiba memuji, seolah-olah ada sesuatu yang lelaki kehendaki atau telah melakukan kesalahan yang menuntut permohonan maaf daripada pasangannya. Justeru itu bila lelaki mula memuji, tentua ada yang tidak kena.

APA YANG LELAKI PATUT CAKAP :

Tidak dinafikan, lelaki memang sudah dilahirkan sebagai makhluk yang menggunakan akal fikiran tatkala mengeluarkan bicara. Mereka hanya akan bercakap perkara yang perlu atau penting sahaja dan tidak akan meleret-leret malah ada sesetegah lelaki juga yang tidak romantis dan tidak suka cakap benda yang meleret-leret. Justeru itu, niat anda ingin memuji pasangan tidak salah, kalau boleh lakukanlah selalu agar pasanganatau teman wanita anda tidak beranggapan yang anda memuji mereka ketika berkehendakkan sesuatu sahaja. Pamerkan keikhlasan hati tatkala memuji dan barulah pasangan rasa dihargai.

LELAKI CAKAP :

“Masakan yang anda masak mengingatkan saya kepada mak…”

APA YANG WANITA DENGAR :

Anda mahu membandingkan saya dan mak awak sebenarnya.

KENAPA MEREKA DENGAR BEGITU :

Kadangkala wanita rasa terdesak apabila lelaki atau suami sering memuji masakan emak mereka dan tidak pada masakan yang anda masak. Memang sifat semulajadi wanita yang sering suka membanding-bandingkan, siapa yang paling cantik, paling kurus, paling menawan dan sebagainya dan semua ini dianggap sebagai satu perlawanan yang harus dimenangi.

APA YANG LELAKI PATUT CAKAP :

Sifat semulajadi wanita yang tidak suka dibandingkan dengan sesiapa hatta ibu mertua atau sebagainya. Justeru itu, apabila anda ingin memuji pasangan, beritahu bahawa masakan yang dimasaknya sangat enak malah melebihi keenakan yang dimasak oleh emaknya sendiri.

LELAKI CAKAP :

“Sekadar menelefon dan mahu bertanya khabar…”

APA YANG WANITA DENGAR :

Apa bukannya mahu bertanya khabar sebaliknya mengesyaki mereka sesuatu.

KENAPA MEREKA DENGAR BEGITU :

Sama seperti wanita yang memiliki sifat cemburu agak keterlaluan, wanita juga berfikiran sama apabila seseorang lelaki menelefon dan bertanyakan khabar walaupun anda baru saja bertemu sebentar tadi.

APA YANG LELAKI PATUT CAKAP :

Sebelum menelefon bertanyakan khabar atau sekadar bertanya “hai” pastikan anda mempunyai alasan yang kukuh untuk menelefon pasangan agar mereka tidak curiga tujuan anda menghubunginya. Kalau boleh mesti ada cerita dan jangan sekadar mahu berbual kosong sahaja.




Tuesday, February 9, 2010

Hari Berkasih Sayang



p/s: kepada sesape yang tak berkenaan, silelah jangan bace entry ni.. sebab takot nnti awak akn muntah.. entry ni ditujukan hanya kepada yg berkenaan sahaja.. dan saya telah ketandusan idea untuk menulis blog lagi.. harap maaf



Sayang..
Jom la kite g KL diz weekend..
Bukan I nak celebrate Valentine pon..
I nak jumpe member I je..
Tajuk di atas tu saje nak menghangetkan suasana..
U taknak temankan I ke?
Nanti kalo I kena culik, sape nak tanggungjawab?
U jugak kan?
Jom la Sayang..
..................Jom la.....................