Saturday, July 4, 2009

kerja

yeehaaaaa (huhu.. ni trademark rumet sekejapan aku wkt training br2 ni.. si intan).. actually aku baru je pas abes training kat ilp pedas... training 4 facilitator schoolnet... n 2day ak telah memontengkn diri aku dr klas... bagus btol.. ni sume gara2 smpi umah wangsa maju ni kul 5 pagi!! diulang 5pagi!! klas ak plak suppose start kul 9pagi!! pejadahnye aku kna tdo utk lbih kurg 2jam je?? tdo dlm kul 5.. kna bgn kul 730.. klasnye plak ade 2 subjek.. dr 9pg smlm 9mlm.. yg 1st kul 9pg-3ptg.. yg 2nd kul 3ptg-9mlm.. mmg biol laaa... n skrg ak da wat kptsn utk tak attend dua2 klas... hahaha... syabas sofieatul ain.. anda berjaya memontengkan diri anda... tp klas utk sok pg mmg ak kna attend.. sok merupakan 1st clas utk subjek communication for managers.. tu pon kalo pihak uumkl 2 da jmpe lecturer yg nk ajar.. ntah pape ntah.. nk offer klas tp lecturer x diinformkn utk mengajar.. x sistematik btol!!
ok... refer pd tajuk entry ni.. "KERJA"... ak baru je dpt keje dgn gomen.. tp kontrak laa... tu laa keje aku mcm yg ak tulis kt atas 2.. FACILITATOR SCHOOLNET... aku x pnah pon dgr psl schoolnet 2 b4 ni until d day aku interview aritu.. yg aku fhm tugas aku adlh utk menarik minat pelajar2, guru2 n komuniti yg t'dpt d sekitar tmpt aku b'tugas nnt utk m'gunakan p'alatan ICT.. pendek kate m'galakkn dorg gne komputer laa... kn org kate skrg ni "segalanya di hujung jari".. huhuhu...
psl tempat aku b'tugas plak.. at 1st ak tlh ditempatkn di SMK Tanah Merah 'C'.. skul ni nk dkt2 dh dgn PD.. aku da g jenguk skul 2 aritu.. not bad laaa.. actually aku x kesah pon ditempatkn di mana2.. mcm laa aku x pnah dok asrama kn??? tp yg mslh problemnye, distance n transportation.. jaraknye agak jauh gak laa dr umah aku kt senawang tu.. dlm 30-45 minit p'jalanan.. kalo aku ade lesen n transport ok gak la.. public transport mmg aku xleh nk ikut laa kn.. aku xtau public transport mane yg ade utk g sane.. tp kalo psl kete, aku xde mslh.. ayah aku da ofer kancil kt umah tu... tp tu laa, aku xde lesen.. so xleh laa ak nk m'jahanamkn kancil tu..
then dlm wkt training aritu ramai gak yg nk mintak tuka tmpt b'tugas.. t'msk laa aku... n finally alhamdulillah aku dpt tuka.. aku bakal b'tugas di SMK Batu Kikir.. kembali ke kampung aku.. hahaha.. kt batu kikir ni aku xde prob.. sbb aku ade makcik aku.. hehehe...
so datz all for today
~ thank u ~



p/s: maktam!!!!!!! tunggu lah kedatangan ain... ain nk mkn free kt kantin nnt.. pstu ble gaji kite g shoping same2 erk... g main boling kt era hotel pn bleh... huhuhuhu...

2 comments:

Eden said...

Kojo botol2, jangan nak mengular lak nanti...!!!

Unknown said...

eleh... sape ntah yg ngular sbnrnye???