Saturday, January 1, 2011

: Azam 2011 + Kenangan 2010 :

ape azam tahun 2011 saya?
tahun 2010 ade azam ke ek?
saya pon x perasan.
saya ni rasenye jnis person yang org kate "Just go with the flow"
huhuhu..
tapi rasenye tahun 2011 ni nk pasang azam..
tapi blom abes list lg..
and list tu x sempurna lagi..
kalo saya rajin, saya postkn..
tapi......
kalo kerajinan kurang,
maknenye azam tu akan berada di ingatan saya sahaja...

sekarang mari kite imbas kenangan 2010..
ape yg ade dengan 2010 pada saya?
- umur dah jadi 24 tahun (haruskah listkan?)
- saya semakin berisi atau dalam erti kata lain makin gemuk. (dats true. everytime saya jumpe kawan2, semua tegur saya makin berisi. semua kate saya senang hati. senang hati ke? tapi encik tunang gak makin kurus. saya curik zat dia ke??? NO!)
- untuk first half year, saya tak berap ingat sangat kenangan2. bukan tak ingat langsung. cume banyak kenangan yang saya kurang ingat tarikh kejadiannye.
- pada penghujung bulan april, saya telah berjaya mendapatkan lesen kereta. (cait! tu pon nk cite.orang lain lepas SPM lg dah amek lesen, ko umur 24 br dpt lesen. P plak tu.. tapi takpe lah. saya dah dapat lesen dah pon.)
- bulan May plak, saya dapat kereta. bukan beli kereta ok! saya amek kereta ayah saya. saya sambung bayar. kereta kancil warna merah. ni untuk kemudahan saya berulang ke sekolah setelah berpindah rumah. =)
- bulan Jun, our anniversary & my birthday. tahun ni dua2 date takde special celebration. sebab tarikhnye jatuh pada hari bekerja. so makan2 biase aje.. nak tahu ape hadiah harijadi saya yang encik tunang bagi pada tahun 2010? 4 bijik D.U.R.I.A.N.
lomentik tak? hahaha...
-early october plak, saya berjaya menyudahkan pengajian master saya di UUM KL campus. ni baru abes exam. rase sangat lega. tidak dihantui buku2, assignments & exams.
- keputusan penuh utk pengajian master keluar dlm bulan 11 kalo tak silap. Alhamdulillah.. saya berjaya menghabiskan pengajian dengan jayanya walaupun result tak segempak orang lain. tapi saya dah berjaya kan?? PhD??? untuk sambung PhD, saya rase nnt dl la.. saya baru nk memulakan kerjaya.. saya nak bina keluarga, bina kerjaya & kumpul harta dulu. (kumpul harta??? InsyaAllah.. dengan adenye encik tunang, saya banyak belajar uruskan kewangan dari beliau.. terima kasih sayang.. **harus ke lelaki lagi pandai menguruskan kewangan dari perempuan???)
- Alhamdulillah. dalam bulan november jugak saya telah berjaya mendapat pekerjaan yang tetap. sekarang saya telah menjadi pekerja untuk Hong Leong Bank Berhad sebagai MIS Executive. Syukur padamu ya Allah atas rezeki ini.
- kalau bulan jun adalah bulan kelahiran saya, bulan november plak, bulan kelahiran encik tunang. tarikh lahir beliau sama dengan tarikh saya melapor diri di tempat kerja baru. jadi maknenye tiadalah birthday celebration untuk beliau. tapi saya sambut juga hari lahir beliau pada weekend minggu tersebut.
- 5 disember adalah tarikh pertunangan kami. cincin telah selamat disarungkan dan majlis berjalan lancar walaupun dibuat secara kecil2an dan ringkas. Alhamdulillah.
-kali ni agak bad moment plak. kenangan terakhir bagi tahun 2010. for the first time saya terlibat dalam kemalangan. tulang kaki retak dan kaki tersebut terpaksa disimen. ade 3 tempat yang kena jahit. oowwwhhh.. so bad... sob sob...


*tetibe dah takde idea nak tulis. lost! so thats all.
BYE!

3 comments:

sazalover said...

Untung kan awak ade encik tunang yang lomentik, pandai urus kewangan. Pastu siap curi zat dia lagi tu...
=)

Unknown said...

haha..
lebiu cayang..
bab zat tu bukan salah i...

sazalover said...

habis tu nak salah siape ni??? u memang curik zat i!!