Thursday, October 23, 2008

Cerita rayer..


1st day of raye


Huahuahua.. org lain sume da tutup cite raye. Tp aku br nk menulis.. ape daa??? Hik3.. xpe laa.. ni juz nk mengisi mase disebabkn xtau nk wat ape.. cmne dgn sambutan raye aku kalo ni erk??? Urmmm agak suram gak laa.. sbb org2 tua da xde.. opah, atuk, onyang aku sume da meninggal.. arwah onyang aku meninggal dunia wkt aku form2.. arwah atuk aku meninggal dunia ble aku dok matrik dlu.. arwah aku plak baru je meninggal dunia tahun ni.. bulan 5 lepas.. wkt labour day.. I missed them so much.. tanpa dorg, skrg da mcm kurg org dtg beraya ke umah kg kitorg.. dlu2 pon org ramai dtg sbb adenye arwah onyang, arwah atuk & arwah opah aku.. skrg ni da xde org da nk dtg.. huhuhhu… so korg msti tau meriah ke tidak umah kitorg raye thn ni…
Walau mcm manepon, dgn adek bradek mama aku yg seramai 8 org ni, kami cube memeriahkn suasana.. hahaha… mujur laa adek bradek mama aku ramai.. so umah kg aku tu meriah & riuh dgn suare budak2 je.. sepupu2 aku kebanyakannye kcik2 je lg.. mostly bdak2 skolah rendah & yg x skolah pon ade lg.. huhu.. yg da besar ni leh kire je bape byk.. wutever it is, we’re happy with this celebration.. =D leh dikatakan sumenye ade di pagi raye except family pak tam & family pak teh.. family mak lang lak dtg kjap je.. urmmm lantak dorg laa…
Pg raye tu aku g smyg raye.. huhuhu.. baik kn?? Mcm x caye lak.. lame da aku x smyg raye.. tetibe thn ni aku t’gerak ati nk g smyg raye… maybe sbb insaf skjp dgn ketiadaan arwah opah aku.. huhuhu… pasni wat jahat blik.. ape laa nk jadi dgn ko ni sofieatul ain??? Huhuhu.. ntah laa… 1st day raye ni biase laa.. lpas g smyg raye mst g kubur.. sedekahkn bacaan yasin, al-fatihah & doa.. ni 2nd time aku rase aku bangga dgn ayah aku.. ayah aku yg conduct bacaan yasin aritu.. 1st time dl wkt wat tahlil kcil2an dlm umah je.. 1st time aku tgk ayah aku mcm ustaz.. hahaha.. urmm… aku nak bakal suami yg mcm ayah aku.. bg aku ayah aku adalah lelaki yg perfect.. I love you ayah…
Lpas dr kubur sblh family mama aku, aku & family pegi plak ziarah kubur sblh ayah aku.. kubur arwah atuk & arwah wan aku.. arwah atuk & arwah wan aku ni meninggal dunia wkt aku kcik lg.. x sempat m’besar dpn dorg.. adek2 aku pon x sempat jmpe dorg.. aku je yg smpt jmpe dorg.. huhu.. lpas g kubur dorg, kitorg g mkn2 kat umah kg sblh ayah aku.. x ramai yg blik.. ade pon p.su aidil, p.lang mus & family tok chik aku je..
Dr serting ulu, kitorg blik ke umah family mama aku blik.. sblm smpi umah, kitorg rewang ke umah p.ndak jap.. ptg tu kitorg g umah awek si akmal kat palong 7.. huhu.. 1st time nk knal dgn awek dia.. name dia janatul fiidaus.. pggl ‘jana’..then… the end of 1st day rayer..



[siblings]
[3 org anak dara encik azmi]
[ceria!!]
2nd day of raye..


Smlm plan nk g mkn ikan bakar kat umah laki aku.. mcm2 auta cube difikirkn agar mama aku lpaskn kau pergi.. so ble sume org da nk grak kuar b’jalan raye, aku pon g rapat2kn diri kt mama.. “ma, ain ikut along leh? G jln2 umah member dia.. pstu trus ikut dia blik seremban..” baekkk pnye ayat.. mujur laa mama aku stuju.. laki aku tu kwn along jgk kn??? Hahaha.. tu statement along.. pandai laa ko along.. hahaha… tghari tu kitorg grak jgk ke rembau.. huhu.. but b4 tu, kitorg g semula ke palong 7 utk amek si jana.. dia g jln raye dgn kitorg.. then smpi rembau dlm kul 3 lbih.. nyum3.. mkn ikan bakar.. urmm.. ade pon ikan patin je.. ikan tilapia tggl sekor je.. ape daa laki aku ni.. bukn nk reservekn utk aku.. huhu.. anyway thanks syg.. kerana tlh mengenyangkn 5 bijik perut yg kelaparan.. hahaha…



3rd day of raye

arini xde xtvt.. juz tlg kemas & bersihkn umah pak long.. esok kenduri sempena umah baru dia nih..arini ramai sedare2 yg dtg utk tlg kat umah m.long ni.. family aku pon dtg ptg nih..huhuhu

4th day of raye

Pagi2 lagi da kna bangon sebab kna tlg wat keje2 kenduri nih.. dlm kul 11 br mndi & melawa.. hahaha.. majlis b’lancar dgn jayenye. Alhamdulillah.. bape round ntah aku mkn aritu..huhu.. moncet perut.. x gne gak pakai corset.. kih3… mlm tu ntah cmne ntah leh plak aku t’ikut pak tam & mak tam aku kuar mkn.. yg x tahannye, sempat lg dating tuh.. ade plak mamat nih dtg join lepak skali dgn kitorg.. mamat nih adalah laki aku.. huhuhu.. mujur pak tam & mak tam aku sempoi.. kalo org lain, jgn arap lah.. huhuhu…



THE END OF STORY RAYE…
p/s: sory ar.. ngarot lebey.. xtau nk naip ape.. =D

No comments: