Wednesday, November 26, 2014

Sakit Lutut Saya Hilang Dalam Masa Seminggu

Bismillah..
Assalamualaikum..

Nampak tajuk di atas? Sakit Lutut Saya Hilang Dalam Masa Seminggu??? 
Saya tu Sofieatul Ain ke? Yes I Am!
Sofieatul Ain yang baru berumur 28 tahun dah sakit lutut?? Yes I Am!
Umur muda lagi kot nak sakit lutut? Sakit lutut tak mengenal usia. Boleh tak jawab gitu? Mesti ade sebab kan kenapa kite sakit lutut di usia muda.


Sesiapa yang kenal Ain mesti tahu Ain pernah accident pada tahun 2010. Ade tulang kecil  di lutut retak dan ligamen (ACL) terkoyak. ACL ni merupakan satu daripada 4 major ligaments dalam badan manusia. Pada penghujung tahun 2012 baru Ain buat operation untuk repair ACL yang terkoyak tu. Tapi menurut doktor pakar yang merawat Ain, even ACL tu dah direpair, in the future Ain masih berpotensi mengalami sakit lutut, kehilangan cecair yang antara tulang lutut tu & berpotensi jugak kena Arthritis. Dengar doktor cakap camtu memang rase seriau & ngeri. Tapi benda dah jadi. So redha menerima takdir. BTW nak wish thanks to Prof Dr Wan Hazmy Che Hon & Seremban Specialist Hospital yang dah merawat Ain & for the very good hospitality.

ACL Anterior Cruciate Ligament


Then awal tahun 2014 ni ade 1 hari tu Ain terasa sakit kat lutut. At first tak perasan sebab rase macam lenguh-lenguh je. Sampai Ain perasan terasa sakit kat lutut sampai payah nak turun sujud waktu sembahyang. Memang sakit waktu nak lipat kaki ni untuk turun sujud. Terfikir agaknye camni la rasenye yang orang-orang tua kate mereka sakit lutut tu. Terasa terseksa la jugak. Bukan waktu solat je rase sakitnye. Bila berjalan pon sakit, duduk pon sakit. So ape solution Ain?

Ain amalkan pengambilan set sendi Shaklee. Set sendi Shaklee ade 3 produk. Omega Guard, Ostematrix & Advanced Joint Health Tablet (AJHT). Sebelum sakit lutut tu menyerang, Ain memang dah mengamalkan pengambilan Omega Guard sebagai supplement untuk bakar lemak. Then bile dah sakit lutut tu datang baru Ain start amek Ostematrix dan AJHT. Dan alhamdulillah tak sampai seminggu amalkan set sendi ni, Ain dah boleh sembahyang dengan sempurna. Tak perlu sembahyang duduk di kerusi lagi. So jom kite berkenalan dengan set sendi Shaklee.



Advanced Joint Health Tablet
Satu kombinasi bahan yang amat berkesan menyokong pergerakan, kelenturan dan fungsi sendi. Dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak pantas menyokong makanan yang diperlukan oleh sendi-sendi.

Kebaikan Advanced Joint Health Tablet
Menyokong ketidakselesaan sendi
Membantu kekalkan tulang rawan
Memelihara tisu penyambung yang sihat
Melancarkan pergerakan harian
Menghalang pembentukan bahan kimia yang merosakkan tulang rawan
Anti radang semulajadi
Dibuat dari sumber tumbuh-tumbuhan semata-mata, asli dan semulajadi
Memberi kekuatan kepada struktur sendi
Bertindak seperti kusyen untuk melindungi tulang rawan, juga membekalkan glukosamin (penting untuk binaan tulang rawan dan lendir untuk licinkan sendi dalam tendon dan ligamen)
Pihak Shaklee sendiri telah memberi jaminan bahawa kesan positif dapat dilihat selepas 5 hari pengambilan, Insya-Allah!

Omega Guard
Merupakan minyak ikan terbaik dunia. Mampu memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) iaitu paras asid lemak Omega 3 larut dalam tisu rawan.
Oleh itu ia dapat mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi serta merawat gout dengan efektif.

Ostematrix
Merupakan kalsium seimbang yang menyerap 99% ke dalam tulang kita.
Formulanya unik, diperbuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.
Berfungsi menguatkan tulang, memperbaiki kekejangan dan kebas, meringankan stres, pengalkalian tubuh dan memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.


Mari layan beberapa lagi testimoni sakit sendi...







 - Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 
Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info: 
 Hubungi Sofiea
Tel/Sms/Whatsapp: 019-6221006 
Email: princess_odette86@yahoo.com 
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/sofie.saza
COD area : Senawang, Seremban, Kuala Pilah, Rembau, Tampin, KL, Sentul & Pantai Hospital Cheras. 

"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

No comments: