Thursday, May 1, 2014

SARAPAN ENAK DAN BERKHASIAT UNTUK SI MANJA




Satu kajian dijalankan antara hubungan bersarapan pagi dengan pencapaian di sekolah. Kajian menunjukkan bahawa kanak-kanak yang mengambil sarapan pagi sebelum ke sekolah mendapat keputusan yang lebih baik didalam mata pelajaran matematik dan cepat membaca serta mempunyai daya tumpuan lebih lama dan bersikap lebih sopan.

BAGAIMANAKAH PENGAMBILAN SARAPAN PAGI MEMBERI KESAN KEPADA PENCAPAIAN KANAK-KANAK DI SEKOLAH SECARA KESELURUHANNYA?

  • Memberikan tenaga yang diperlukan untuk memulakan hari persekolahan.
  • Menghilangkan simptom rasa lapar seperti sakit kepala, lesu, mengantuk dan longlai.
  • Membantu mereka untuk berfikir lebih cepat apabila membuat kerja-kerja sekolah dan bertindak atau menjawab pertanyaan yang diutarakan guru dengan lebih tepat.
  • Meningkatkan pencapaian berfikir
  • Menghindarkan perasaan panas baran dan cepat marah.
  • Membantu mereka untuk tidak "berkhayal" semasa di dalam kelas
  • Membuatkan mereka lebih tenang dan kurang menggelabah
Wah!!! Semestinya kita mahu berikan yang terbaik buat anak tersayang. Jadi menjadi tanggungjawab kita sebagai ibu dan ayah untuk memastikan anak-anak mengambil sarapan pagi yang berkhasiat sebelum keluar rumah untuk ke sekolah.
Dengan tabiat anak yang sering bangun lewat, berkejaran dan tergopoh-gapah dipagi hari, anak-anak selalunya tidak punya waktu yang cukup untuk duduk diam menikmati sarapan pagi mereka sebelum ke sekolah. Sebab itulah mereka memerlukan pilihan makanan yang bukan hanya segera tetapi juga berkhasiat untuk mereka seperti MEALSHAKES yang rendah lemak dan rendah gula.

MEALSHAKES - MAKANAN SEGERA, TANPA WAS-WAS



MealShakes mempunyai rasa yang hebat, pek minuman extra nutrisi yang mudah dibancuh dan dicampur dengan hidangan lain. MealShakes menawarkan 19 vitamin dan mineral penting dan kaya dengan sumber kalsium serta sumber protein yang hebat. Ia merupakan nutrien asas untuk tumbesaran anak-anak dan remaja yang sedang membesar untuk kekal kuat dan sihat. 



 - Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 
Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info: 
 Hubungi Sofiea
Tel/Sms/Whatsapp: 019-6221006 
Email: princess_odette86@yahoo.com 
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/sofie.saza 

"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

No comments: