Sunday, May 1, 2011

: urusan perkahwinan :


alhamdulillah.. 1 main issue dah selesai. baju nikah dah siap ditempah dan fully paid. tunggu baju siap je. harap2 ianya lawa & sesuai dengan aku. punye la lame mencari & survey kain baju nikah, almost 2 weeks jugak la, but at last just pergi jumpe kak intan kat BTS & then mintak dia carikan kain & upah jahit terus kat dia. senang! habis cerita, tak perlu pening2 kepala. material kain yang dia beli, lagi bagus dari yang aku survey2 kat jalan TAR tu. good job kak intan.

next perlu hunting bridal house. semalam dah pergi 2 bridal house kat senawang. astana cinta @ citra classic. both shops ni dok sebelah2 je. so senang nak pergi. before nak pergi sane,aku macam dah berminat untuk pilih astana cinta sebab tengok dari dalam blog dia, macam lawa je pelamin & baju dia pon lawa. harga kalo ikut dalam list dia kire affordable la. tapi kalo nak pelamin panel, kena tambah RM1000.. wow.. idok ler teman nak memilihnyer.. so aku & tunang terpaksa mereject untuk memilih astana cinta ni.

masuk citra classic pulak, harga dia yang dalam list tu lebih kurang astana cinta. TAPI diorang takde bezakan harga pelamin panel @ pelamin kain jurai2 tu. so we are satisfy. kerusi dia pon boleh pilih without any additional charge. so kire ok la kan. jadi kami telah meletakkan citra classic ni dalam list kami.

esok aku kena menggerakkan diri ke seremban semula untuk bridal house hunting again. ade beberapa bridal house nak pegi.

so....
see u all soon with another story.

** actually kak intan tu pon owner bridal house di bandar tasik selatan. name butik dia butik perkahwinan masza. location area desa tasik. PRdia baik, kak intan sangat peramah. kami sangat suke dengan kak intan. insyaAllah aku akan dapatkan treatment2 kat tempat dia jugak. huhuhu..

No comments: