Wednesday, February 23, 2011

: Suri Rumah Patut Diberi Gaji Seperti Seorang Executive @ Manager :


dah lebih 2 bulan aku dok kat rumah.
everyday aku ngadap mama, mama ngadap aku.
huhuhuhuhu.

kembali kepada tajuk entry.
almost everyday aku tengok & nampak ape mak aku buat dari pagi sampai petang.
dari celik je mate bangun tidur sampai ke nak lelapkan mate untuk tidur waktu malam.
boleh dikatekan non-stop bekerja.
lepas 1 kerja, 1 kerja dia nak selesaikan.
macam kerjanye tak berkesudahan.
mandi, solat,mengejutkan adik2 gi sekolah, siapkan sarapan, siapkan makanan kul 10pagi (kalo ayah aku balik sekejap kul 10 tu), siapkan makan tengahari, siapkan minum petang, siapkan makan malam.
tu baru bab makan.
sapu sampah 1 rumah, kemas bilik, basuh basuh, sidai baju, lipat baju, iron baju, kekadang cuci toilet.

adoiiiii..... larat ke aku nak lakukan semua ni nanti?
cemana mak aku buat semua tu sorang2?

- ini semua perasan seorang anak yang nak mendirikan rumahtangga.-
tajuk entry tu kurang mengena la dengan hujah2 yang aku bagi di atas (hujah ke???)
tapi kalo ditengok, ditatap, direnung, patot ade gaji 5K kot utk seorang suri rumah.. hahahaha
BUT... i am pretty sure my future husband won't allow me to be a housewife. hehe. he wants me to have a work & career. so that we can achieve our mission..
kan sayangku, encik tunang?

6 comments:

sazalover said...

correct..3x my dear. yes now you know job for housewife. mungkin ini antara hikmah form the accdnt. u can learn from your mama..

Beware, i love my wife cook for me. Tapi takut terbalik lak nanti..abg yg masak.

Aieyn said...

ngahahaha... kite masak sesama la sayang.. abg sediakn semua, b tolong kacau je.. =P

sazalover said...

A'ah, b tolong menagcau abg memasak ade la...

Aieyn said...

btol la kn... kire masak same2 la tu... hehehe..


b arap b dpt jd mcm m.tam.. dl m.tam b4 kawen & awal2 kawen pon x pndai masak.. siap kna komen dgn arwah atuk lg (menurut cerita m.bung la).. tp skrg dia dah jadi ketua chef utk keluarga kitorang kalo ade ape2 majlis.. huhuhu.. i adore her..

sazalover said...

Bleh ke b tu nk jadi mcm maktam...huhuhuhuu..mcm den tak cayo jo...

Aieyn said...

do pray for me dear.. its for our good also rite?

u're my strength..
u'll give me support rite?